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Häufige Fragen

1. Was unterscheidet Birgie von anderen Online-Schmuckverkäufern?

Birgie Diamant ist seit über 25 Jahren in der Schmuckherstellung und im Schmuckgeschäft tätig und hat Online-Aktivitäten in den USA, der Türkei, Frankreich, Deutschland und Großbritannien. Wir waren schon immer der Trendsetter in den Märkten, in denen wir mit unseren kreativen und authentischen Designs aufgetreten sind. Wenn Sie unsere Schmuckkollektionen durchblättern, werden Sie harmonisierte Farben, Themen und Symbole bemerken, die die Ewigkeit der Zusammengehörigkeit in der Welt widerspiegeln, in der wir leben. Ganz zu schweigen davon, dass wir ein Online-Schmuckhersteller und -verkäufer sind, der sich als Vorteil in unseren wettbewerbsfähigen Preisen widerspiegelt.

Was Sie von Birgie Diamant erhalten, sind unsere Schmuckgarantie aus erster Hand, ein engagiertes Team für einen zufriedenstellenden Kundenservice, kompetente Beratung durch Experten mit Leidenschaft für die Marke, Herstellergarantie, 30-tägige Geld-zurück-Garantie sowie ein kostenloser Luxus-Geschenkverpackungsservice.

Wir sorgen dafür, dass Sie beim Einkauf in unseren Schmuckkollektionen ein fröhliches Online-Erlebnis haben.

2. Ich kenne meine Ringgröße nicht. Wie kann ich sicherstellen, dass ich die richtige Größe kaufe?

So ermitteln Sie die richtige Ringgröße:

www.birgiediamant.de/pages/ringgrossen-ermitteln

3. Wie bezahle ich meine Bestellung?

Für den Kauf von Birgie Diamant stehen die folgenden Zahlungsoptionen zur Verfügung:

  • Banküberweisung
  • Visa, Mastercard, American Express, Maestro, Bancontact, EPS,
  • Ideal, Paypal und Sofort Überweisung
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • Shop Pay

4. Wie wird mein Schmuck verpackt?

Ihre Bestellung wird zusammen mit der Geschenkbox, dem Zertifikat und der Kaufrechnung in einer sicher verpackten Box verschickt.

5. Wie wird mein Schmuck verschickt?

Ihre Bestellung wird von DHL, DPD oder UPS versichert geliefert.

6. Wann wird meine Bestellung an meine Adresse geliefert?

In der Regel dauert die Anfertigung 4-7 Werktage. Unsere sofort lieferbaren Schmuckstücke sind in maximal 3 Werktagen bei Ihnen.

7. If I want to return the item I purchased, how do I return it?

We know that every item you purchase from Birgie Diamonds will meet your expectations 100%, though in case If you are not satisfied with a diamond or piece of diamond jewelry you have bought from Birgie, you can send it back to us within 14 days from the date of your purchase. However, this cancellation right does not apply in the case of any made-to-measure or custom-made products or products made to your specification or clearly personalised.
To return your item from within the United States of America and Canada, please follow these easy steps:
i. Please fill in the returns form you will find in the delivery box.
ii. Package your item up, ensuring the completed returns items with its warranty seal on and invoice, and certificate is included in the parcel and the prepaid returns label is displayed clearly on the outside of the parcel.
iii. Take the item to the closest Royal Mail Center.

8. When will I get a refund after I return my item?

To cancel a Contract or your purchase, please contact us in writing to tell us by sending an e-mail to info@birgiejediamonds.com Once you have notified us that you are cancelling your contract, any sum debited from your credit card will be credited to your account as soon as possible and in any event within 30 days of your order provided that the goods in question are returned by you and received by us in the condition they were in when delivered to you. If you do not return the goods delivered to you, in the way detailed above, we shall be entitled to deduct the direct costs of recovering the goods from the amount to be credited to you.

If you have returned the Products to us because they are faulty or mis-described, we will refund the price of a defective Product in full, any applicable delivery charges, and any reasonable costs you incur in returning the item to us.We refund you on the credit card or debit card used by you to pay. Please refer to Terms & Conditions of Birgie Diamonds

9. Which products are non-returnable?

Non-returnable items:
All returns are subject to verification and authentication by the Birgie Diamonds team.
– Purchased items with any element of personalization, engraving, bespoke items, designs by or for the client, will not be considered for return.
– For health and safety reasons you may not exercise your right of withdrawal on orders of piercings and earrings.
– Please note that special orders / customized orders are not returnable.
– Resized items are not returnable.
– Wedding Bands are not returnable.

– Purchased item of which warranty label/ seal is broken or taken off are nonreturnable.

10. Can I have my jewelry be engraved?

You may have your purchased jewelry be engraved with a maximum of 14 characters. When you order Personalized Jewelry from our website, we will customize the piece of jewellery designed around your own specific requirements. Please note that engraved items are non-returnable.

11. If I have any other question, how can I reach you?

You may always call us at +1 973 885 7979 for any inquiries you may have regarding jewellery, personalisation, purchase, order and returns.